Anssi

Anssi on koko elämänsä liikuntaa aktiivisesti harrastanut 27-vuotias viitasaarelainen. Liikuntataustaan kuuluu mm. kilpajuoksua, hiihtoa, voimaharjoittelua ja palloilua. Esimerkiksi 400 m ratakierros on taittunut yleisurheiluaikoina juosten aikaan 51,61 s ja 800 on tullut ihan kahden minuutin pintaan. Tässä projektissa kovakuntoisella viitasaarelaisella oli tavoitteena oppia palomiespunnerrus, kehittää erityisesti leuanvedon maksimivoimaa ja rinnallevetoa sekä saada tasaisesti voimaa lisää koko kehoon.

Testitulokset:

TESTI 19.12.2014 6.4.2015 Muutos
Palomiespunnerrus 0 kpl 1 kpl

(2, jos pysäyttää välissä vauhdin maassa jaloilla)

🙂
Rinnalleveto 1 RM* 90 kg 100 kg + 11 %
Lisäpainoleuanveto

1 RM

46kg 61 kg + 33 %

(lisäpainojen määrä)

Lisäpainoleuanveto 2 s loppupidolla 1 RM 41kg 61 kg + 49 %

(lisäpainojen määrä)

Toistoleuanveto 19 kpl 21 kpl + 11 %
Penkkipunnerrus 1 RM 97.5 kg 102,5 kg + 5 %
Syväkyykky 3 RM 100 kg 125 kg + 25 %
Rekkilinkkarit suoraan-kiertäen-kiertäen, toistomaksimi 12 kpl 17 kpl + 42 %

* RM = repetition maximum eli toistomaksimi. 1 RM = yhden toiston maksimi.

 

Anssin omat fiilikset harjoitusprojektista:  

“Athletica oli minulle tuttu jo yleisurheiluajalta ja siitä syystä halusin ja uskalsin harjoitella heidän neuvoillaan myös yleisurheiluajan jälkeen. Listasin harjoitusohjelmatilausta tehdessä monia asioita, joita haluaisin kehittää ja oppia.  En halunnut myöskään treenijakson poissulkevan mitään, joten halusin voima-arvojen kehittyessä ylläpitää aerobista suorituskykyä, sekä halusin kokea liikunnan riemua esimerkiksi palloilun parissa.

Ilokseni huomasin, että pääsin reilusti kaikkiin tavoitteisiini, eivätkä tulokseni syntyneet minkään osa-alueen kustannuksella! Erityisesti mieltäni lämmitti palomiespunnerruksen oppiminen. Iso kiitos Athletican tiimille erinomaisesti laaditusta ohjelmoinnista ja kunto-ohjelmasta, jossa kaikki meni nappiin!”

-Anssi