Piia

Piia halusi liikuntaansa säännöllisyyttä ja tietynlaista järjestelmällisyyttä kuntoliikkumisen näkökulmasta. 3 kk ohjelman seurauksena saatiinkin huikeita kehityksiä suorituskykyyn ja liikunnasta luonnollisempi osa Piian elämää. 

Ohjelmaprojektin tulokset:

Voimatestit

TESTI 18.3.2016 3.7.2016 Muutos
Maastaveto 2 RM 65 kg 80 kg +23 %
Penkkipunnerrus 3 RM 27,5 kg 35 kg +27 %
Penkkiveto 1 RM 33,5 kg 42,5 kg +27 %
Ristilankku,

aikamaksimi

Oikea käsi – vasen jalka: 34 s

3’

Vasen käsi – oikea jalka: 41 s

Oikea käsi – vasen jalka: 74 s

3’

Vasen käsi – oikea jalka: 70 s

+118 %

 

+71 %

 

Kestävyys

TESTI 18.3.2016 3.7.2016 Muutos
20 m kestävyyssukkulajuoksutesti Lopetustaso ja -väli: 5 + 9

Lopetusnopeus: 10,5 km/h

Suhteellinen hapenottokyky*: 32,5 ml/kg/min

Aerobinen suorituskyky naisilla**: 3/7

Lopetustaso ja -väli: 8 + 1

Lopetusnopeus: 12 km/h

Suhteellinen hapenottokyky*:

42,3 ml/kg/min    

Aerobinen suorituskyky naisilla**: 5/7

 

 

 

+30 % !!!

 +2 tasoa !!!

 

*VO2max = (velocity * 6.65 – 35.8) * 0.95 + 0.182 (A D Flouris, G S Metsios,

Y Koutedakis, (2005) Enhancing the efficacy of the 20 m multistage shuttle run test. Br J Sports Med 39:166–170.)

**Aerobinen suorituskyky naisilla: Kuntotestauksen käsikirja (Keskinen ym. 2007) s. 276: Schwarz & Reibold 1990. 

Piian omat ajatukset harjoitusohjelmaprojektista:

“Athletican 3 kuukauden kunto-ohjelma oli minulle loistava kokonaisuus. 

 Olen äiti ja laulunopiskelija/ freelance-muusikko. Epäsäännöllinen ja hektinen arki eivät itsestään tarjoa sopivia välejä liikkua. Ajan järjestäminen lenkille tapahtuu siis omasta tahdosta, eli joinain viikkoina erittäin heikosti. Tämän vuoksi halusin tilata kunto-ohjelman jossa on selkeät ohjeet ja rutiinit, jotka on “helppo” toteuttaa ja sopivat minulle henkikökohtaisesti. Harjoitukset olivat välillä rankkojakin, mutta jokaisen jälkeen oli hyvä ja energinen mieli. Tarkkaan aikataulutetut treenit tuntuivat yllättävän vapauttavalta arjen keskellä. Vaikka urheilenkin vain harrastuksena, oli palkitsevaa ja motivoivaa asettaa tavoitteita lopputesteihin. Kunnon kohoaminen vaikutti kaikkeen elämässä; uniin, lauluun ja jaksamiseen. 

 Juoksulenkit saivat mielenkiintoa erilaisine intervalliharjoituksineen. Säännöllinen kuntosalitreenaus oli minulle aivan uutta! Oli hauskaa huomata lihauskunnon nopea kehitys ammattilaisen laatimalla ohjelmalla 🙂

 Tuomaksen ja Ollin räätälöimä kokonaisuus vastasi täysin tarpeitani. Laulajan lihakset tulee pitää elastisena ja joustavana, ei siis jumissa ja jäykkänä. Lenkkien ja salitreenien lisäksi sain tarkat ohjeet kuinka keho venytellään ja huolletaan. 

 Ohjelman loppumisesta on kulunut kohta pari kuukautta. Liikkumaan lähteminen on ollut helpompaa ja siitä on tullut osa arkea. Suosittelen kaikille!

 Kiitos! :)”

-Piia