Markus Lajunen

Markus Lajunen 

Markus on ammatiltaan opettaja ja muusikko. Lukiossa hän opettaa pääasiassa filosofiaa ja psykologiaa, soittimista puolestaan saksofonit, huilut ja klarinetit ovat Markuksen alaa. Markuksella on pitkä harrastustausta budolajeista ja Aikidosta löytyykin toisen asteen eli 2. danin musta vyö. Töiden ja harrastusten ohella Markus on yrittänyt pitää kunnostaan hyvää huolta, sillä puhaltimien soitto vaati soittotaidon lisäksi myös hyvää fysiikkapohjaa. Markuksen omien sanojen mukaan hänen heikkoutensa on ollut leuanveto, joka ei enää omilla konsteilla ottanut kehittyäkseen. Markus kuuli Athleticasta kollegaltaan ja päätti ottaa apua tavoitteisiin päästäkseen. Tässä ohjelmassa keskityttiinkin muiden liikesuuntien ja tavoitteiden ohella paljon leuanvedon kehittämiseen sekä palomiespunnerruksen kehittelyyn.

 
”Athletican ohjeet olivat huolella laadittuja ja niitä oli helppo seurata”

 

Tulokset

Testi Alkutestitulos Lopputestitulos Muutos %
Kehon massa 87,7 kg 87,5 kg – 0,2 kg
Muscle-up tason tsekkaus,

meneekö jollain kuminauhalla avustettuna, jos menee niin millä?

Paksulla mustalla kumilla avustettuna tulee Paksulla mustalla kuminauhalla tulee helposti

Tummalla vihreällä todella lähellä!

Eteenpäin!
Dippi, toistomaksimi kehonpainolla 6 kpl 14 kpl +133 %
Lisäpainoleuanveto 1RM 13 kg

absoluuttinen 100,7 kg

20,5 kg

absoluuttinen 108 kg

+ 58 %

+ 7 %

Toistoleuanveto kehonpainolla 9 kpl 13 kpl + 44 %
Pistoolikyykyn tason tsekkaus

 

Oikea:

Vasen:

 

  • 8 kg 1kpl
  • 8 kg 2kpl
 

  • 8 kg, 10 kpl
  • 8 kg, 10 kpl
 

+ 900 %

+ 400 %

Pystypunnerrus seisaaltaan 1 RM 50 kg 55 kg + 10 %
Maastaveto 3 RM 125 kg 140 kg + 12 %
Rekkilinkkarit 0,5kg kummassakin jalassa 6 kpl 16 kpl + 167 %

 RM = Repetition maximum eli toistomaksimi 

 

 

”Voin lämpimästi suositella Athleticaa kaikille tavoitteellisesta treenaamisesta kiinnostuneille. Nämä kaverit tietävät mitä tekevät!”
 

Markuksen omat fiilikset projektista:

”En ole ollut aikaisemmin aktiivinen kuntosaliharjoittelija. Itse asiassa olen vierastanut kuntosaleja suurimman osan elämästäni. Olen mieluummin liikkunut ulkona luonnossa tai budotreeneissä yhdessä toisten kanssa. Athletican ohjelman myötä olen innostunut saliharjoittelusta toden teolla. Ymmärsin ohjelman aikana, että saliharjoittelu voi olla todella monipuolista, haastavaa ja motivoivaa puuhaa.

 
Athletican ohjeet olivat huolella laadittuja ja niitä oli helppo seurata. Ohjeet koskivat tietenkin itse treeniä, mutta myös ravintoa ja kehonhuoltoa. Sain myös kesken treenikauden konsultaatioapua kiperimmissä paikoissa. Kovien treeniviikkojen aikana treeni oli kieltämättä rankkaa, mutta kolmeen suurempaan osioon jaksotettu ohjelma toi mukavasti vaihtelua ja auttoi jaksamaan. Treenikauden aikana ja lopputesteissä tapahtui voimatasoissa mielestäni yllättävän paljon edistymistä. Jopa murheenkryynissäni pystypunnerruksessa tulos kasvoi 10 prosenttia. Voin lämpimästi suositella Athleticaa kaikille tavoitteellisesta treenaamisesta kiinnostuneille. Nämä kaverit tietävät mitä tekevät!”

-Markus